zondag 5 september 2021

Cactussen!

 

Vandaag een cactuskaartje. 
Ik heb dat leuke modelletje gebruikt die je de afgelopen weken voorbij zag komen bij veel mensen.
Ik wilde het ook eens uitproberen.
Ik had al een poosje de stansjes van allerlei cactussen in huis maar wist eigenlijk niet wat er mee te doen!
Dus nu bij deze, ik had een poosje geleden een pakketje besteld van knipvellen en daar zat een blad van allerlei planten bij.
Ik ben begonnen met een groene cardstock en daarop een groen gestippeld dp. De punten afgesneden en die bekleed met een ander dp.



De binnenkant komt uit hetzelfde boekje, een dp met groene afbeeldingen.
 Het plaatje heb ik nog geplakt op een glanspapier die in uitgestansd heb.


Aan de onderkanten van de punten nog een paar cactussen gedaan en ook aan de binnenkant naast de punten.


Dat is het eigenlijk wel. Ik heb momenteel moeite met mooie foto's. Ik ben een beetje aan het uitproberen waar nu het beste licht komt, maar dat valt nog niet mee.
Als ik het buiten doe dan zijn ze vaak overbelicht en binnen valt het licht er vaak niet goed op. Ik vind het moeilijk in deze tijd van het jaar. De zon gaat bij ons verder naar de zijkant en dan heb je veel vals licht of je staat jezelf in het licht!
Maar goed, het is dit geworden en zo zie je wel de glans van het papier.
Ik wens jullie nog een fijne zondag en bedankt voor jullie bezoekje,
groetjes Marijke.



6 opmerkingen:

  1. Leuk, jij hebt de punten weer anders geplakt!
    Op deze manier vind ik het ook heel mooi.
    Leuk model hè?!
    Ik snap wat je bedoeld met de foto's.
    Ik maak ze in de tuin en leg mijn kaart zo dat het licht erop valt. Maar geen zon, want dan worden ze inderdaad niet mooi en krijg je ook schaduw op je kaart.
    Maar ik vind je kaarten duidelijk genoeg hoor en zie de glans van het papier ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt Marijke.
    Meestal is het beter om tijdens het fotograferen niet teveel licht op je kaart te laten vallen. Ook altijd met flits uit. Probeer het eens met je lichtinstelling iets donkerder te zetten, flits uit en op macro zoom en leg er een zwart blad onder, daar komt het mooi op uit, zonder weerkaatsingen. Je kan het altijd maar proberen nietwaar ?
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kaartje Marijke. Ik maak mijn foto's altijd binnen.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk model is dit, ik heb er ook een paar gemaakt en ik vind de punten zo het leukst. Mooie kaart heb je gemaakt. Ik maak mijn foto's altijd buiten, wij hebben kattenplankjes aan de schutting, daar zet ik ze op, meestal goede foto's,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie kaart en leuk model. Punten naar beneden of naar boven kan allebei en ik vind het een heel ander effect hebben. Op deze manier is het ook heel mooi. Ik fotografeer buiten in de schaduw. Zodra er zon bij komt vind ik ze ok niet mooi

    BeantwoordenVerwijderen