woensdag 31 augustus 2022

KKT bij Martina met lichtgeel en grijs!


Het is de laatste woensdag van de maand augustus 
dus we hebben weer een kleuren uitdaging bij Martina. 

De kleuren zijn geel van de vorige keer en grijs is de nieuwe kleur.
Ik moest wel even denken maar met dat geel wilde ik wel iets zomers maken.
Ik had nog een grijs plaatje en daar ben ik een kaartje mee gaan maken.
Ik ben begonnen met een grijze cardstock en daarop een geel papier.
Een zilvergrijs papiertje en daarachter een goudgeel randje gedaan.


Het plaatje een grijs stukje van een parasol en daarachter ook een goudgeel strookje gedaan.
Ervoor een strandpaal met een meeuw erop. Deze is wat naar voren geplakt.


De strandstoel in het geel en daar komt ook een meeuw op af, vlak voor de dalende zon.
De stempel van de tekst vind ik een mooie bij dit plaatje. 
Daar zit ook een goudgeel randje achter. Echt een relaxkaartje geworden toch?


En ik heb er nog eentje gemaakt. 
De achtergrond met inkt gedaan en daar met wat grijze inkt wat stippen gemaakt.
Erachter een grijs ruitje, waar je net een randje van ziet.


De mannen in het grijs, uitgestansd uit behangpapiertjes.
De tekst is een stempel en daar ook een zilvergrijs randje achter.


Aan de binnenkant een geel papier met een Happy Birthday embossing en aan de andere kant nog een plaatje van een ouderwetse auto.
Ik vind de kaarten allebei geslaagd. 

Had eerst geen idee wat ik er van moest maken, maar eenmaal bezig komt het vanzelf.
Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gemaakt hebben. 
Helaas kan ik niet bij jullie langs komen, want we zitten dan ergens in Frankrijk en met de telefoon lukt het niet meer om commentaren te geven. Of iemand moet een oplossing kunnen geven daarvoor, want ik wordt helemaal gestoord van dat blogger!

Allemaal veel succes en bedankt voor jullie bezoekje.
Groetjes Marijke.












20 opmerkingen:

  1. 2 hele mooie kaarten, de zomer kaart is helemaal geslaagd. De andere is ondanks de lichte kleuren stoer geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kaarten zijn leuk, Marijke! EN vaak is het zo als je eenmaal bezig bent dat het dan wel lukt.
    Ik heb geen problemen met Blogger, zelfs niet op mijn telefoon, alleen heb ik dan last van het veel te kleien scherm om echt lekker te typen. Dus dat ik bijna nooit. Geniet in elk geval van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk vakantiekaartje maakte je in de KKT kleuren. En je mannenkaart is ook heel geslaagd. Grappig, daar had ik zelf niet aan gedacht bij licht geel...
    maar kan dus heel goed.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee heel geslagde kaartjes in de kleurencombi van deze maand!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier op reis. Je relax stoel staat al klaar en hoor je de oceaan al?
    Kaart twee is ook tof. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een gezellige strandkaart en een toffe mannenkaart, Marijke.
    Geniet van je vakantie!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whow wat een prachtige kaarten.
    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn beide erg leuk.
    Heel verschillend, maar heel leuk.
    De schaduw van de man op het 2de kaartje is mooi gelukt.
    Fijne varkentje verder.
    Ik reageer wel altijd op met mijn telefoon maar geen idee hoe jij dat voor elkaar kan krijgen.
    Ach, komt straks thuis wel weer, ook wel even lekker rustig zonder Blogger, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beide kaarten zijn leuk. De tweede vind ik met die schaduw echt top
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Twee geslaagde kaarten !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt 2 hele mooie kaarten gemaakt voor het KKT, ik vind vooral de mannenkaart echt super!
    Reageren op de telefoon gaat wel, maar dan moet je steeds het hele blogadres intypen en dat is best wel veel werk,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beide kaarten zijn prachtig geworden.
    Groetjes,
    Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Twee prachtige kaartjes in KKT kleuren! Vooral de eerste loopt over van zonneschijn, ik houd er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele mooie kaarten allebei Marijke. De 1e is echt zonnig zomers met het plaatje en alle details en de 2e kaart is lekker stoer voor een mannenkaartje. Mooi gedaan zo.
    Fijne avond nog.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kaartjes in de gevraagde kleurtjes.
    Fijne vakantie!!
    Tot het volgende KKT!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. twee mooie kaartjes Marijke, geniet nog maar even van je vakantie, we weten nu waar je zit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. 2 totaal verschillende maar heel mooie kaarten voor KKT!
    Je ziet dat je al in vakantiemodus was toen je je eerste kaartje maakte ;-)
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige kaartjes, de eerste staat symbool voor het mooie weer wat we nu nog steeds hebben! En morgen is het al september. De tweede kaart is ook leuk met de twee tinten grijs wat je gebruikte. Ik heb ook erg zitten tobben met blogger. Maar zowaar nu zit ik achter de iPad en kan bij de meesten een reactie geven, ik ben helemaal verbaasd. Dat vind ik avonds leuker om steeds achter de computer te zitte. Geniet van je vakantie. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Marijke,
    Eindelijk tijd voor een blogrondje...
    Wat maakte jij een super leuke kaart in de kleuren die ik mocht kiezen deze maand... Die zomerkaart is echt super tof. Wat een werk maakte je er van. Ook de mannenkaart werd nog leuk...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. leuke, zomerse kaartjes heb je hier gemaakt ! mooi en geslaagd zijn ze, tof
    blij met je deelname,
    op naar de volgende,
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen